Äntligen ngn som skriver om det!

Här har ni det!  Djävulens sjukdom! Äntligen ngn som skriver om denna sjukdom, den är inte så ovanlig som folk tror. Men när man kommer hem från läkaren fortfarande helt ovetande, inte förstått ett skit av deras läkar språk så finns det inte heller så mkt att söka på internet. Men har märkt att det kommer mer och mer, diskuteras mkt i olika forum.
Läste i artikeln att det kan ta 7-15 år för att få diagnosen "endo" (blodfyllda cystor) Som är en kronisk sjukdom. Så man skall behöva gå med smärtan så länge innan de gör en titthålsoperation, helt otroligt.. speciellt när sjukdomen är så pass vanlig som den är nu. 1/10 kvinna har den enligt statistiken. Kostar en titthålsoperation staten så jävla mkt eller vad är problemet. Ja jag är arg! Risken för ett ännu bittrare inlägg är stor. Jag har ont.. Haft sedan i April, varit på sjukhuset 6 ggr samanlagt. Då jag träffat både bra läkare och totallt elaka, kalla läkare. 3 - 4 ggr har cystorna spruckit upp i magen på mig, då det samlats vätska i buken och att ha vätska i buken är ngt som gör så jävla ont. Känns som ngt skall spricka snart igen, känner igen känslan. Och vad hände med mitt återbesök jag skulle komma på? Det skulle skickas ut en ny tid till mig för att dom brydde sig om mig och ville hålla koll? No shit? Tror ni jag har fått det. Nope.  Ris skall jag ge denna klinik. Tänk så är det endo jag har, ngt jag får leva med hela livet ? Cystor som kan spricka när som helst gör en paranoid. När man kör bil, i affären? utanför jobbet? Ja, att svimma eller krampa var som helst är ngt man är rädd för.
Usch. Tycker det var väldigt bra av Aftonbladet att publicera ett par artiklar om cystor idag, samt forum där folk kan skriva sina historier.

Egentligen skulle ja skälla på aftonbladet när jag först började detta.. Hur dom orkar bry sig om blondinbella's liv och skriva sådana fjantiga artiklar. Låt henne vara. Finns nog ungdomar som dricker mer än henne och har lite svårare problem..

Ja, nu skall jag göra en fråga- dumma- frågor lista som bror tvinga mig till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0