Desperaaaat!

: ) Heey goregous!

Hoppas allt är bra med er, dagarna rullar bara på och jag hinner knappt in hit och kika : ) Ännu mindre in och skriva, men det ska bli bättre.

Igår vart jag iväg och klippte mig hos Fanny, blev toknöjd! Sen blev det besök hos Lotta där även Emma minglade, jag hade med mig en påse med glögg och lite pepparkakor, Emma hade julbakat och vi lyssnade på Julmusik. Mysfaktor på högnivå så att säga. Det här med hunden funkar relativt bra faktiskt, denna vecka har gått riktigt fort.. Vi har det hur mysigt som helst med en liten "extra" person här hemma.. Men vi har fått lärdom om hur svårt det är att ha hund, det är nog ingenting vi kommer skaffa.. Vilken tur att vi fick möjligheten att passa pappas dessa två veckor, för annars hade vi inte vetat det. Vi båda är överens om att en hund kräver grymt mycket tid om man ska vara rättvis och en god hundägare. Tid är ingenting någon utav oss har över direkt.. Vi måste nästan göra ett schema i vårt liv med tanke på att vi jobbar så olika. Det har funkat bra hitills pga att vi jobbar om varandra och hunden knappt varit ensam någonting. Men ändå, det känns inte bra att veta att man åker och handlar eller åker och klipper sig och vet att den lille vovven är ensam hemma i flera timmar, nej usch nej.

Och alla dessa promenader som jag faktiskt inte har några problem med, känns bara grymt underbart att få ha en ursäkt till att gå ut på promenader fem ggr om dagen, varför gör man inte detta annars? : )

Så, tänk på det ungdomar innan ni skaffar hund, det är mycket ansvar och man vill ju att sin hund ska ha ett hälsosamt och roligt liv såklart, kan du ge den de jämt?



Nu Desperata hemmafruar ; )

Kärlek!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0