Maggen!

Jag hade rätt, som jag skrev senast för tolv dagar sedan i detta inlägg <--(länk.

Smärtan har bara blivit värre under den sista veckan, fast nu inte bara på vänstersidan utan hela magen, jag har fått andra känningar som trötthet, inga indianer i vassen på ca 2 månader snart.. jag fick andra symptom som kan tyda på ngt annat, så blidde orolig och fick tid hos mödravårdcentralen för att göra diverse tester, och hon skickade mig vidare till krokslätt där dom tar nogrannare prover, dom var sjukt trevliga, snälla och förstående på bägge ställen.. I krokslätt fick jag undersökas närmare och jo där fanns den ju, jag hade ngt i buken trots allt.. en cysta på ca 4-5 cm : ( en gulkroppscysta. Igen, men denna gången orkar jag inte bli rädd, aningen frustrerad blir man ju. Men jag blev mest lättad av att det "bara" var det och inte äggledarinflamation som dom fasade på mödravårdcentralen/gyn.

Så jag är svullen, det blir man faktiskt av att ha en klump som är 4-5 cm inom sig, och när man har ätit lite för mkt på senaste ; ) men det är cystan, man måste få ut ngt positivt ur det dåliga.

Men jag är rädd, det måste jag erkänna.. att den sprängs/spricker/dödar mig av vätskan som kommer ut i buken, den gör så fruktansvärt ont, men läkare nr2 var nästan övertygad över att den skulle läcka litegranna åt gången.. : ) så den borde vara borta snart, om den inte växer mer dvs. Det kan den göra.


Jag har inte orkat berätta det för alla, det är ganska jobbigt att dra samma historia ggn på gång, så du som läser detta och blir orolig, don't be.. ingen fara med mig, just därför har jag inte pratat om det! Detta är egentligen inget farligt enligt läkaren, men det gör så fruktansvärt ont och är ganska obehagligt för mig, de flesta tjejer har sådana här cystor en gång om året.. men för mig är lite lite oftare och jag känner av det direkt, men det värsta är rädslan för att de ska spricka, yuck.

Now u know the story.


Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0