Cysta

Jag borde egentligen inte skriva om det här, eftersom varje gång jag dragit upp ämnet.. Haft något på känn, så har det slutat med att en cysta har spruckit och jag hamnat på sjukhus typ. Så (peppar peppar ta i trä)

Men det är helt sjukt hur det hyschas och tasslas, jag är ju väldigt öppen med det mesta.. bara för att det har med de nedre delarna att göra så tycker inte jag att det är jobbigt att prata om, snarare tvärtom för att jag vill veta vad det är, jag vill dela med mig av mina erfarenheter och höra utav andras.

Jag kan ju säga att innan jag hade en cysta ( vilket sägs vara helt ofarligt ) så hade jag aldrig hört talas om de, jag trodde cysta var samma sak som cancer. Men icke, nu när jag frågat runt mer så är det inte bara jag som går runt med cystor och är livrädd, de är fler. Men det känns fortfarande rätt ovanligt. Jag har sökt runt lite och det verkar inte vara många cystor som spricker så som det gjort för mig? Verkar konstigt tycker jag.

Jag träffade en tjej i sthlm när jag var där på kurs för någon månad sen, och vi började prata om just detta. Och det sjuka var att hon hade haft det precis som mig, in och ut på kvinnokliniker och blivit hemskickad direkt efter hon blivit undersökt och hon berättade att hon har lagt ner att åka in till akuten, det är alltså för jobbigt.. Men vet att man blir hemskickad och stannar hellre hemma. Hur sjukt är inte det?

Tycker iaf det ska sluta hyschas om sånt här, tänk på när man måste gå hem/vara hemma från jobbet för en sån här sak. Då har inte arbetsgivaren en clue om vad det handlar om. Min vet, han är den bästa! But still, det är ju inte så ovanligt som man tror.. Varför finns det då så lite information och så lite hjälp att få?


Don't blame it on the sunshine.


Kommentarer
Postat av: marlene

hej..

kikade in här o läste om att du haft cysta. jag har haft precis samma problem. mina har alltid spruckit o min bm (barnmorska) har sagt att det är normalt. jag slutade med p-piller för ca 1år sedan o efter det har jag aldrig haft någon cysta. det är utav pillerna som jag fått mina (tror jag iaf). ville bara säga det ;-)

fin blogg btw



kram malle

2009-12-14 @ 22:22:34
URL: http://johnlittle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0