Tomatoes.

Wassup !


Jag har verkligen inte haft ngn lust att laga mat på flera veckor.. I vanliga fall ÄLSKAR jag att laga mat !
Men nu kunde jag inte hålla mig längre, lagade en jättegod pastasås på soltorkade tomater som jag tänkte dela med mig till er : ) ( Ja jag vet vad klockan är )


Du behöver : Soltorkade tomater (ej i olja)
Olivolja, en gul lök, två vitlöksklyftor, en mixer, timjan, oregano, ketchup och salt/peppar.

Ett budget tips med andra ord. ( Till dig lottenpotten )

Börja med att lägga ca tio soltorkade tomater i en skål, häll kokande vatten över de och låt stå i fem minuter. Fräs en gullök i stekpannan på svag värme tills den blir lite mjuk, lägg i två vitlöksklyftor som du skärt i smala bitar. Fräs den också tills den blir brun. Mixa vattnet och de soltorkade tomaterna tills de är som puré , häll sedan över purén i stekpannan , krydda på med oregano, salt/MASSA peppar , Timjan och dra över lite ketchup för att få bort den syrliga smaken som soltorkade tomater gärna ger, smaka av och häll på mer ketchup och peppar.

Om du vill kan du lägga i hemmagjorda köttfärsbiffar i såsen och låta de puttra ett tag, eller så serverar man det med valfri pasta/ sallad / kött.  U Name it. Jag gjorde det med spaghetti till som jag sedan blandade i, och körsbärstomater till : )


Hoppas det smakar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0